Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Tover je website om tijdens Black Friday

Dit jaar op 29 november is het weer Black Friday. Black Friday begint steeds meer te leven in Nederland. Ben jij ook al bezig met Black Friday? Of ben je op dit moment nog aan het nadenken hieraan deel te nemen? Wij zeggen, doen! Let er wel op dat je er een complete actie van maakt. Met bijvoorbeeld een complete website take-over. Ook wij gaan dit jaar een campagne beginnen rondom Black Friday. Ben jij benieuwd hoe je jouw eigen Black Friday actie kunt insteken?

Cyber Monday en Black Friday

Zoals je waarschijnlijk al weet komt Black Friday vanuit Amerika. Het is de dag na Thanksgiving. Iedereen is op deze dag in de gelegenheid om uitgebreid inkopen te doen. Vaak doen ze deze inkopen alvast voor de kerstdagen.

Waarschijnlijk heb je wel eens filmpjes gezien van honderden mensen die in één keer een winkel binnenstromen en de winkel totaal leegkopen. Nou, dat is dus Black Friday.

Met de opkomst van The Internet of Things is er een alternatief ontstaan voor de Black Friday. Steeds meer mensen doen hun Black Friday inkopen online. Daar hebben winkels op ingespeeld door het alternatief Cyber Monday.

Eigenlijk is Cyber Monday een mooie aanleiding geweest om de Black Friday-acties gewoon lekker door te laten lopen. Zo is er een hele week ontstaan met heel veel kortingen.

Black Friday Voorbeeld

Versterk je campagne door een website take-over

Van plan om een campagne op te starten rondom Black Friday? Begin dan met een goede basis. Denk na over de doelgroep, boodschap, kortingen (uiterst belangrijk) en het campagnebeeld.

Met beeld maak je acties herkenbaar, zeker als je het overal tegenkomt! Een website take-over in de stijl van Black Friday zorgt ervoor dat bezoekers de actie meteen herkennen. Dit brengt ze in de koopstemming.

Natuurlijk kun je website take-overs ook inzetten voor andere dagen, zoals Valentijn. Denk bijvoorbeeld aan hartjes die de cursor volgen.

Hoe ontwikkel je een website take-over?

De meeste bedrijven huren de vormgevers in die ook de website hebben gebouwd. Het voordeel voor ons, als webbedrijf is, dat we veel zelf kunnen doen. Het maakt niet uit hoe je je website aanpast, deze tips zijn voor iedereen welkom:

  1. Breng van te voren in kaart wat je nodig hebt. Loop de complete flow door met designers en ontwikkelaars.
  2. Zorg voor een kernteam en houdt iedereen betrokken bij de creatie en de uitvoering hiervan.
  3. Zorg voor een juiste onderlinge afstemming.
  4. Zorg ervoor dat iedereen op de hoogte blijft en vergeet niet dat je ook om support kunt vragen. En dat het support team meer vragen krijgt.
  5. Monitor je campagne en stuur waar nodig bij.

Maak je gebruik van Elementor? En heb je je website door ons laten maken? Dan is het heel makelijk om je website te personaliseren naar de Black Friday Stijl.

Met Elementor kun je gemakkelijk de achtergrond van jou website veranderen. Hierdoor wordt het kinderlijk eenvoudig om een Black Friday stijl te ontwikkelen voor jouw campagne. Heb je geen tijd/geld voor een actie? Dan heeft Elementor zelf een template in de database die er voor zorgt dat je alsnog kunt mee doen aan de actie!

Je kunt bijvoorbeeld een actieblok aanmaken in het weekend rondom Black Friday. Je kunt ook iets over het scherm laten lopen tijdens de actieperiode.

Denk bijvoorbeeld aan sneeuwvlokjes, vuurwerk of sterren. Wil jij weten hoe je dit kunt doen bekijk dan ons video waarin wij uitleggen hoe je dit eenvoudig kunt toe passen op jouw website! Het kan cheesy overkomen, maar goed, dat is niet erg.

Ontwikkel een goede landingspagina

Het kan ook zijn dat een gehele take-over veel te veel werk is. Je kunt er ook voor kiezen om alleen een actiepagina te ontwikkelen die in het teken staat van je actie. 

Verwijs dan naar de pagina die je promoot. Of je kiest voor een take-over of gewoon een pagina, het is altijd verstandig om een actiepagina te plaatsen. Je hebt hierdoor meer ruimte om te vertellen over de voorwaarde van je actie!

Aangepaste communicatie funnel

Voor de meeste websites is een funnel één van de belangrijkste onderdelen van ene website. De stappen die een bezoeker neemt zodra hij een product wilt aan schaffen, zoals gegevens invullen en betalen, mogen niet ontbreken/afremmen.

De funnel kan ook een manier zijn om de actie extra onder de aandacht te brengen. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor upselling: een klant kiest voor een bepaalde dienst en krijgt vervolgens een popup met een deal die goed samen werkt met de afgenomen dienst.

Een slimme manier om net een extra zetje te geven aan een goede actie.

Maak vervolgens reclame

Het maakt niet uit wat je doet, het is belangrijk dat je actie gedeeld wordt met de buitenwereld. Je kunt dit doen door je actie te promoten. Bijvoorbeeld door de doelgroep er aan te herinneren dat het een tijdelijke actie is.

Het is dan belangrijk dat de reclame veelvoudig terugkomt bij je doelgroep. Dit kan door betaalde reclame. Maar vergeet je eigen kanalen niet.

Black Friday Website nodig?

Ben je van plan om dit jaar een actie te houden tijdens Black Friday? En wil je hiervoor een aangepaste landingspagina ontwikkelen, maar heb je zelf geen tijd of de kennis niet in huis?

Wij kunnen helpen om jouw website om te toveren tot een echte Black Friday Pagina. Wil je meer informatie over hoe een Black Friday pagina tot stand komt? Neem dan contact met ons op en wij helpen jou graag verder.

Betaalbare responsive website in Rotterdam

Wil je meer info over websites?

Een nieuwe website al vanaf
€249,-
Bekijk prijzen

Blijf
op de hoogte

Ontvang aanbiedingen, acties & blijf op de hoogte van recente ontwikkelingen.

Scroll naar top

Afspraak maken bij jou thuis of op kantoor? Maak vandaag nog een gratis afspraak!